De laatste week ;(

17 januari 2016 - Sanur, Indonesië

Wat is het snel gegaan, we zijn al 5 weken op Bali en alweer op onze laatste bestemming, nl. het kustplaatsje Sanur. Dit plaatsje staat, terecht, bekend om het prachtige en rustige zandstrand en stelt ons in de gelegenheid om onze vakantie in stijl af te sluiten, namelijk door deze laatste week niets anders te doen dan het inmiddels bekende luieren, oftewel eten, slapen en een beetje zwemmen. Er moet hier wel een korte verklaring aan worden toegevoegd. Wij hadden deze reis gepland in de wetenschap dat het in deze periode regentijd zou zijn, oftewel veel zon, maar ook af en toe een verfrissende bui. Hier is in de praktijk echter weinig van terecht gekomen. Met uitzondering van de eerste twee weken zijn er namelijk nauwelijks wolken te zien geweest en is de lucht slechts in één strakke kleur gehuld geweest: blauw! Het zal geen verrassing zijn dat gepaard gaat met zeer hoge temperaturen, en in combinatie met de belachelijk hoge vochtigheidsgraad is het klimaat hier samen te vatten als: klam, plakkerig en benauwd. 43.Fontein pretDit is niet als klacht bedoeld, want zolang je niets doet behalve afkoelen in het zwembad, is het namelijk heerlijk, maar het verklaard wel waarom we verder zo weinig doen, bij de minste geringste inspanning  zijn we namelijk al doorweekt van het zweet.

Ondanks Brian's 'talenknobbel' is het wel leuk dat deze plek, Sanur, geliefd is bij Nederlanders, met name bij overwinterende gepensioneerden. Brian gaat heerlijk 'op visite' bij (plaatsvervangende) opa Jan en oma Thierry en kan in de restaurants met andere Nederlanders in zijn eigen taal kletsen, wat hij tot grote hilariteit van velen dan ook continu doet. Dit misschien tot groot verdriet van AL het Indonesische personeel, die vanuit alle kanten zijn aandacht proberen te trekken, maar niet krijgen: waar we ook lopen, je hoort altijd wel iemand roepen: " Bri-aan, Bri-aaan!

We hebben hier nog drie dagen te gaan en we zijn er redelijk van overtuigd dat we niets noemenswaardigs meer zullen meemaken. Daarom is dit het laatste blogje vanuit Bali. Wij hebben echt extreem genoten en zien stiekum een beetje op tegen de te verwachten kou, sneeuw en ijzel (met bijbehorende belachelijke codes oranje, geel, rood, of wat dan ook) in Nederland. Toch kijken we wel uit naar het weerzien met allen die deze blog hebben gelezen, daarom:

Terimah Kasih dan Selamat tinggal! (bedankt en tot ziens).

1. Eveline & Alexander:
    17 januari 2016
    Tot nu toe nog niet gereageerd maar ondertussen wel meegenoten van jullie reisverhalen. Wat een te gekke ervaring zal dit zijn geweest voor jullie alledrie! Aan jullie ontspannen en gebruinde gezichten te zien zijn de batterijen weer helemaal opgeladen. Geniet nog van de laatste dagen en terug in Nederland nog lang van de mooie herinneringen! Liefs Alexander & Eveline
  2. Inge, Maarten & Alex:
    18 januari 2016
    Ook wij hebben genoten van de verhalen...! Geniet nog van de laatste paar warme dagen... 't is hier lekker winters fris...
    En eenmaal terug in Nederland kan Brian meteen op zwemles!
    Veel liefs en wellicht tot gauw, Inge, Maarten en Alex